dinsdag 30 oktober 2012

Klein maar zo Lief ....

Op de markt kwam ik deze kleine terrine tegen , sporen van oudheid maar
kon hem niet laten staan ook al ben ik normaal niet van het gouden .
Vind altijd wel iemand  die hem koesteren wil .
Wat werd dat toch prachtig gemaakt als je het eens goed bekijkt ...
Zo sierlijk,  die oren ....
en zo mooi om prachtige plaatjes van te maken
en van te genieten .




Wens iedereen een mooie herfstweek ..

Probeer van elke dag te genieten ...

Lieve groet Rosita.

39 opmerkingen:

Hannekie zei

echt een schatje..jij ook een fijne week
liefs hannie

Gerry zei

Dit is een oudje, Rosita! Ik houd ook niet van gouden randjes, maar soms is iets van oudheid ook weer mooi.
Het is in elk geval een mooi plaatje, samen met de rieten mand met hortensia en annabellen. Prachtig!

Lieve groet,
Gerry

Kom Achterom zei

ooh Rosita ik ben al veel te lang niet bij je langs geweest! heb gewoon veel posts van je gemist zeg! Wat prachtig je herfst servies het is een plaatje! de rest ook hoor ik heb weer genoten van je heerlijke sfeer!
fijne dag
Yolanda

Ger zei

Hoi Rosita,

Wat een mooie vondst,al is die jammer genoeg niet compleet,want op dit soort schalen hoort ook een deksel, maar dat weet jij vast ook wel.

Maar ook zonder deksel is het een juweel en als ook ik de details goed bekijk meen ik een monogram te zien tussen de uitsparing van decoratie,de gouden decoratie is zo te zien wel iets meer dan een fabrieksmatig aangebracht sierlijntje, het lijkt wel van bladgoud met de hand geschilderd,wat in vroeger tijden een extra cachet gaf aan serviesgoed.
Ook de oortjes van schaal getuigen van rijkdom in bepaalde perioden door de eeuwen heen, toen de vorm van arcanthusblad zéér geliefd was en bij veel verfraaiïngen gebruikt.

Waar ik nou zo benieuwd naar ben of er ook herkenningstekens onderstaan waaraan de herkomst is af te leiden.

Ook al ben ik niet van het goud......dit is wel een post naar mijn hart!!!
Ik kom ze in blogland niet dagelijks tegen.

Fijne dag en lieve groeten!!
Ger

Mirjam zei

Hoi Rosita,
Wat een heerlijk sfeertje heb je weer gemaakt. Mijn ding is het ook niet, die gouden randjes, maar het heeft wel wat, dit modelletje... Heel mooi!
Ik wens je een heel fijne dag,
Lieve groet,
Mirjam

anita zei

Ik hou er ook niet zo van en vooral niet in mijn interieur.
Maar ik vind ze altijd wel bijzonder en mooi gemaakt.
En deze is echt bijzonder.

gr. anita

saskia zei

het is inderdaad een plaatje en ik vind dat goud juist wel wat hebben zeker rond deze tijd .
volgens mij is het ook weer in opkomst in het interieur .
ben het helemaal met je eens vroeger konden ze er wat van ;)

jij ook nog een fijne week .

grtjs saskia

♥Xanne & Vinny zei

Hai Rosita, ik be normaal ook niet van het goud, maar soms heb je van die spulletjes dan is het toch mooi. En dit is er zeker zo een. Mooie foto's weer. Ik vind je plantje ook zo lief erin =)

Liefs Xanne

Eefies day zei

Wat een mooie Rosita, ik ben ook niet zo van goud, maar deze kun je toch niet laten staan...zo mooi als jij het geheel laat zien...prachtige herfstcombi hoor...
Hij krijgt vast een heel mooi plekje bij jou of bij een ander...

Lieve groetjes,
♥Eefie

Marguerite zei

Wat leuk om al die reacties te lezen. Bijna niemand houd van goud. Nou wacht maar af nu ze het bij jou hebben gezien!! hahaha.... Zelf ben ik ook niet zo van het goud maar heb van mijn oma petit fours schaaltjes en die hebben ook een goud randje.
Fijne week...
Groetjes Marguerite

Sopa Azul zei

Beautiful pictures! I like the atmosphere you've created with the hydrangea, the tureen, candle and basket. Greetings from Spain!

Verie -Vestywo- zei

Ziet er prachtig uit! Dit is echt een vondst! Jij ook een fijne herfstweek, lievegroetjes, Verie

Maison Louise, Paintings by Louise zei

Gouden randjes.... mooie afwerking van soms hele mooie oude serviezen.

je hoeft er niet van de houden, maar soms spreekt het je gewoon erg aan en kun je de verleiding niet weerstaan om het te kopen.

Wie weet raak je er nog aan gehecht.

Nog bedankt voor je tip over Pieter Potters, heb inmiddels een boek gekocht, prachtig en het is zeker een mooie aanvulling op het boek The Natural Home van Hans Blomquest.

Voor jou ook een hele fijne week!

Lieve groet,

Loes

Home and Lifestyle zei

Ondanks het gouden randje kan ik het mij voorstellen dat je dit exemplaar niet kon weerstaan. Je hebt er een prachtig stilleven van gemaakt!!

Nog een fijne dag! Lieve groet, Ingrid

carina zei

Helemaal chique met dat goud mooi gescoord! Groetjes carina

Krek wak wou zei

Wat een leukerd.....goed gevonden, Rosita! Die zou ik ook niet laten staan!
Fijne avond en liefs van Nicole

Just Who I Am zei

Wat een mooie sfeerfoto's weer.Dat goud komt zo mooi uit met het kaarslicht!En je hebt gelijk we moeten genieten van alle mooie momenten die de dag ons geeft
Lieve groetjes Elisabeth

Het stokpaardje zei

Af en toe een beetje blingbling op zijn tijd is ook niet mis :)) zeker in deze tijd van het jaar. Voor de rest is het bij mij ook vrij sober hoor.
Groetjes Iris

lien zei

Die ziet er inderdaad heel lieflijk uit! Wedden dat je hem misschien toch zelf wilt houden? Haha!

Alie zei

Leuke vondst weer! Groetjes van mij

Bizzy @ home zei

Wat een leuke vondst, wat kun je dan happy worden he.
Lieve groet, Renny

Pascale zei

Hij is prachtig! mooi gefotografeerd ook.
Groet, Pascale

Room Seventeen zei

Terrines, altijd mooi. Ik hou zelf van de witte variant, maar dit is ook een schatje...

Joke zei

Jij weet van iets kleins altijd weer iets groots te maken,mooie sfeerplaatjes.

Groetjes Joke

Petra zei

Mooie schaal, en ik lees vele malen dat er niet van goud gehouden word ik vind goud prachtig, zo ook in deze schaal. En om me nek of aan mijn hand (ha, ha) prachtige foto's geniet van een mooie week.
Groetjes Petra.

It's me zei

Mooi mooi mooi !!..prachtig...liefs van mij...xxx...

Loraine Living zei

Wat een leuke vondst de terrine. Genieten van de kleine dingen, dat is goed :)
Nog een fijne week, lieve groet Diana

Nancy B. zei

Het ziet er mooi uit zo in zijn geheel met de hortensia. Maar wat liggen er nu voor pluizige "slierten"? Ben eigenlijk wel benieuwd wat datnis. Zag bij HK ook nog je column. Leuk!
Groetjes, Nancy

Fête des Gamins zei

Mooie foto's!

Huize Kip Kakel zei

Leuk dat er ook een spoor van rood op je mooie oude terrine zit, daar ben ik dan weer fan van!!
Je hebt het weer mooi gedecoreerd!
Ik geniet mee van jowu warme winterhuis!
lieve groetjes en een fijne dag,
Hannie

biankie zei

Wat een leuke blog heb jij, ik heb me gelijk als volger aangemeld, misschien vind je het ook leuk om mij te volgen mylovelypinkhome,blogspot.com.

groetjes
Bianca

Homemade Home zei

Hoi Rosita, prachtige schaal en hele mooie sfeer plaatjes.
Klein maar fijn.
Fijne avond lieve groet Nelly

Sjoukje zei

Wat een leukerd, en een kleintje... Die zie je niet zo vaak. Je hebt er prachtige plaatjes van gemaakt...
Fijne dag, groetjes Sjoukje

Rozmeen zei

Ik begrijp wat je bedoel..het is een lieffie.

Fijn weekend en liefs,
Rozmeen

Celine zei

Wat een liefje zeg! En je hebt er weer mooie sfeer foto's van gemaakt. Lieve groet Celine

Miranda zei

Een mooie vondst en een mooi combi met de hortensiabloem! De foto's uit je vorige post zijn ook erg sfeervol.

Fijn weekend. Lieve groet, Miranda

Anneke zei

Wat een plaatje zeg. Echt een goeie vondst. Heel sfeervol hoor
Een lieve groet Anneke

Anita zei

Ooh-hoo maar dit is er écht een met een gouden randje ;-) Wat is ie mooi !!!!
Wat een prachtig stilleven zo bij elkaar.
Wens je een hele fijne week.
Groetjezz lfs mij

Janny zei

Goud straalt warmte uit, dat is goed te zien op de foto. De zon is ook goud, zilver geeft een koele uitstraling naar mijn mening. Je foto's'zijn mooi en hebben een warme gloed door de schaal,
Groetjes Janny